piątek, 30 stycznia 2015

94. Przeczytane w styczniu 2015 r.

Witam w kolejnej części "Przeczytane w..."! Dziś opiszę Wam 5 książek, które przeczytałam w tym miesiącu. Zapraszam do zapoznania się z recenzjami!

http://empik.com/



Nicholas Sparks "Najdłuższa podróż"
Autor połączył dwie historie o miłości - niby różne, a tak podobne do siebie... Jednym z bohaterów jest Ira, 91-latek, który miał wypadek samochodowy i nie może wydostać się z samochodu. Czekając na pomoc wspomina dawne czasy, a przede wszystkim swoją ukochaną żonę Ruth. W wyniku urazu, Ira widzi swoją żonę, która próbuje trzymać go przy życiu dzięki wspomnieniom. Międzyczasie poznajemy studentkę Sophie, która nie może pogodzić się ze zdradami swojego chłopaka. Pewnego wieczoru poznaje Luke'a, który musi ratować zadłużone rodzinne ranczo. Aby tego dokonać ujeżdża byki... Nikt nie przypuszczałby, że historie bohaterów zbiegną się w najmniej oczekiwanym momencie... Przejmujące historie, które mimo wszystko są podobne do poprzednich książek Sparksa. Początkowo trochę przynudnawa, jednak gdy zagłębiamy się w historie bohaterów, zaczyna wciągać. Mimo wszystko, wciągnęła mnie tak bardzo, że przeczytałam ją w dwa dni;) Uwielbiam Spraksa! Inne recenzje jego książek: SZCZĘŚCIARZ oraz DLA CIEBIE WSZYSTKO.









http://empik.com/





Maria Nurowska "Zabójca"
Joanna Padlewska jest dziennikarką. Jadąc do Zakopanego na wywiad, zwraca uwagę na mężczyznę z tego samego przedziału. Obserwując go po wyjściu z pociągu, zaintrygowała się jego dziwnym zachowaniem. Postanawia odnaleźć nieznajomego. Jak się okazuje Adam Madej przez 20 lat był w jednym z najgorszych więzień w USA, San Quentin, za domniemane zabójstwo. Czy był słusznie oskarżony? Co wyniknie z tej znajomości? Osobiście za bardzo nie przepadam za książkami Marii Nurowskiej. Jednak opisana historia (inspirowana prawdziwymi zdarzeniami na Podhalu) jest na tyle ciekawa, że nie wiedziałam kiedy ją przeczytałam, czułam lekki niedosyt. Porywająca historia dwojga ludzi, nasączona bólem i cierpieniem.










http://empik.com/





Richard Paul Evans "Zimowe sny"
Głównym bohaterem jest Joseph, jeden z 12 rodzeństwa. Jak się okazuje ma on prorocze sny. Jest ulubieńcem ojca i wschodzącą gwiazdą reklamy. Pewnego dnia, w imię miłości do brata oraz zazdrość pozostałych braci, zostaje ''wygnany'' z domu i  rodzinnej firmy. Tak Joseph rozpoczyna nowe życie. Bardzo ciekawa propozycja Richarda Paula Evansa. Książka idealna na czas świąteczny, posiada trochę aspektów religijnych. Co ciekawe autor, wspominając swoją podróż po Polsce, przemycił kilka rzeczy związanych z naszym krajem. Bardzo szybko można przesiąknąć aurą, którą daj książka. Czyta się jednym tchem!











http:/empik.com/


Isabelle Lafleche "Kocham Nowy Jork", "Kocham Paryż"
Catherine jest francuską prawniczką, która przenosi się do odziału w NY. Poza prawem kocha modę. Przenosząc się do USA żyje głównie pracą, ale znajduje czas dla przyjaciółki Lisy, zakupy ze swoim asystentem Rikashem czy też na romansowanie ze swoim klientem... Życie jednak nie jest usłane różami, o czym przekonuje się Catherine - intrygi, plotki, rywalizacja to jedne z licznych problemów napotkane przez nią. Pierwszą część przeczytałam bardzo szybko. Pochłonęły mnie wątki, książka lekka i przyjemna. Druga zaś miałam wrażenie, że została trochę napisana na siłę. W niej również znajdziemy ciekawe wątki jednak, moim zdaniem "Kocham Nowy Jork" w tym starciu wygrywa. Obie książki idealne na niedzielne, leniwe popołudnie. Można się przy nich odprężyć. (Czy po przeczytaniu drugiej części mieliście wrażenie, że powstanie kolejna ''Kocham...'' / nie zdradzam miasta;) /)






To już wszystkie książki przeczytane przeze mnie w styczniu. Gdy zabierałam się do tego postu byłam w lekkim szoku, że przeczytałam ich aż 5. To niezły wynik, tym bardziej że nie czytałam codziennie. Mam nadzieję, że w następnym miesiącu znajdą się również książki godne polecenia, bo wszystkie opisane przeze mnie dziś pozycje, są godne uwagi. Zobaczcie także poprzednie części tego cyklu: Przeczytane w sierpniu, wrześniu, październiku i listopadzie.



Jestem ciekawa, czy mieliście styczność z tymi tytułami? Dajcie znać co ostatnio przeczytaliście.


Trzymajcie się ciepło!

1 komentarz:

  1. Wow, sporo tego.
    najbardziej interesują mnie ostatnie dwie z;)
    Pozdrawiam
    Marcelka Fashion
    ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...