poniedziałek, 1 grudnia 2014

78. Przeczytane w październiku i listopadzie 2014r.

Przychodzę dzisiaj do Was z moimi mini recenzjami na temat książek przeczytanych w danym miesiącu. To już trzeci post tego typu, wcześniejsze recenzje znajdziecie TU oraz TU. Tym razem recenzje książek opisuję po dwóch miesiącach ze względu na ich (niestety) małą ilość. Ostatnio nie miałam czasu ani ochoty na czytanie. Wynalazłam nowy serial, który bardzo mnie wciągnął i pochłonął, a teraz nadrabiam zaległości z YT. Jeśli jesteście ciekawi jakie książki przeczytałam w tych miesiącach zapraszam do dalszej części posta.








"Chustka" Joanna Sałyga
Książka składa się z fragmentów bloga Joanny "Chustki" Sałygi. Blog Chustki założony był z myślą o jej Synu. Mając 34 lata dowiedziała się, że ma raka żołądka. Chcąc zostawić "coś" po sobie dla Syna założyła bloga, w którym opisywała swoją walkę z chorobą, a także swoją miłość do niego i Niemęża. Jej walka z chorobą trwała 2 lata, ale nadal zostanie w sercach nie jednego z nas. Dla mnie była to bardzo wzruszająca i wstrząsająca książka. Jak nigdy czytałam ją ponad 2 tygodnie. Zachęcam do zapoznania się z tą książką.
fot. http://empik.com/



















"Trochę większy poniedziałek" Katarzyna Grochola
Książka to zbiór felietonów autorki powstałych w latach 2000-2007. Autorka obserwuje (i opisuje) świat oraz otaczających ją ludzi. Opowiadania czasem zabawne, innym razem gorzkie, ale zawsze z morałem. Mam wrażenie iż mimo napisania ich w poprzednich latach, nadal są aktualne. Ja jednak w książkach pani Katarzyny Grocholi jestem bardziej zwolenniczką jednej historii. Przyjemna książka, do poczytania, ot tak dla relaksu :)












fot. http://empik.com/







"Zagubione niebo" Katarzyna Grochola
To również, jak w poprzedniej pozycji, zbiór opowiadań. W środku znajdziemy ich aż piętnaście. Każde jest inne, ale łączy ich jeden temat - MIŁOŚĆ. I znów tematyka aktualna, pomimo opisu w latach 1999-2001. Książkę bardzo szybko się czyta, gdyż każda historia jest mega wciągająca. Nie ukrywam, że bardzo chciałabym poznać dalsze losy niektórych bohaterów. Z tą książką na pewno nie da się nudzić.












fot. http://empik.com/






"Przystań Julii" Katarzyna Michalak
Jest to trzecia i ostatnia (NIESTETY) książka z serii kwiatowej. Cała seria opowiada o losach trzech bohaterek: Kamili, Gosi i Julii, które mieszkają przy uliczce Leśnych Dzwonków. Każda książka opowiada o danej bohaterce. Nie będę przybliżać o czym jest każda książka (nie chcę zdradzać co będzie się działo;), zacytuję fragment znaleziony na stronie empiku: "Opowieści o miłości, marzeniach i poszukiwaniu tego, co najważniejsze" - myślę, że ten fragment powinien Was sam zachęcić. Ja szczerze polecam (jak zresztą wszystkie inne książki p. Michalak!)









"Gwiazd naszych wina" John Green
Znów tematyka nowotworowa. Hazel jest chora na raka płuc, oddychać pomagają jej wąsy z tlenem, który wozi ze sobą. Na niechcianej terapii dla chorych poznaje Augustusa. Chłopak wygrał walkę z rakiem. Jak można się domyślić zostają parą. Jednak czy będzie to szczęśliwa miłość? Opowieść jest bardzo wzruszająca (w moim przypadku nie obyło się bez łez). Bohaterowie mimo choroby nie poddają się i chłoną życie najbardziej jak się da. Polecam! Dosyć niedawno powstał film na podstawie tej książki o którym już w środę na blogu;)













Czytaliście książki opisane powyżej? Dajcie znać w komentarzach!



Trzymajcie się ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...